Jazyk | Úroveň/učebnice | Vyučující | Termín | O kurzu | Cena Kód | Přihláška |
---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
B1 středně pokročilí I. Raduga 5 – učebnice ruštiny B1 + pracovní sešit Raduga 5 Pro cca 6 studentů VOLNO |
ČT 16:00 - 17:00 1x60 min. |
únor - červen kurz standardní 22.09.2022 - 08.06.2023 |
4200 Kč |
Přihláška » |
STUDENT SE NAUČÍ:
ÚSTNÍ VYJADŘOVÁNÍ
PŘEDSTAVIT SE A POUŽÍT ZÁKLADNÍ POZDRAVY. DOKÁŽE SE ZEPTAT, JAK SE LIDEM DAŘÍ A REAGOVAT NA NOVINKY, UMÍ KLÁST JEDNODUCHÉ OTÁZKY A NA PODOBNÉ REAGOVAT. UMÍ JEDNODUCHÝMI FRÁZEMI POPSAT MÍSTO, KDE ŽIJE A LIDI, KTERÉ ZNÁ. UMÍ SE DOMLUVIT JEDNODUCHÝM ZPŮSOBEM, JE-LI JEHO PARTNER OCHOTEN ZOPAKOVAT POMALEJI SVOU VÝPOVĚĎ.
POROZUMĚNÍ SLYŠENÉMU
SLEDOVAT ZŘETELNOU, PEČLIVĚ VYSLOVOVANOU ŘEČ S DLOUHÝMI POMLKAMI. ROZUMÍ POMALU A PEČLIVĚ SDĚLOVANÝM POKYNŮM, DOKÁŽE SE ŘÍDIT KRÁTKÝMI A JEDNODUCHÝMI ORIENTAČNÍMI POKYNY. POROZUMÍ KAŽDODENNÍM VÝRAZŮM, KTERÉ MAJÍ ZA CÍL USPOKOJIT ZÁKLADNÍ POTŘEBY KONKRÉTNÍHO RÁZU, POKUD MLUVČÍ HOVOŘÍ POMALU, ZŘETELNĚ, VÝRAZY OPAKUJE A OBRACÍ SE PŘÍMO K NĚMU/NÍ.
SCHOPNOST ČÍST
ROZUMÍ ZNÁMÝM JMÉNŮM, SLOVŮM A VELMI JEDNODUCHÝM VĚTÁM VE VELMI KRÁTKÝCH, JEDNODUCHÝCH TEXTECH (PŘ: NA VÝVĚSKÁCH, PLAKÁTECH, POHLEDNICÍCH, V KATALOZÍCH). DOKÁŽE V TEXTU VYHLEDAT TYTO JEDNODUCHÉ POJMY A ZÁKLADNÍ FRÁZE A PODLE POTŘEBY SE VE ČTENÍ VRACET.
SCHOPNOST PSÁT
NAPSAT STRUČNÝ JEDNODUCHÝ TEXT NA POHLEDNICI (PŘ: POZDRAV Z DOVOLENÉ). DOKÁŽE PÍSEMNOU FORMOU POŽÁDAT O OSOBNÍ INFORMACE NEBO JE PŘEDAT (PŘ: VYPÍŠE FORMULÁŘE V HOTELU, KTERÉ OBSAHUJÍ OSOBNÍ ÚDAJE - JMÉNO, NÁRODNOST, ADRESU).
STUDENT SE NAUČÍ:
ÚSTNÍ VYJADŘOVÁNÍ
NAVÁZAT SPOLEČENSKÝ KONTAKT A ÚČASTNIT SE KRÁTKÝCH ROZHOVORŮ NA JEDNODUCHÉ TÉMA. VYJÁDŘIT PROSBU, POZVÁNÍ, PODĚKOVÁNÍ A TAKÉ NA TYTO JAZYKOVÉ PRVKY REAGOVAT. DOKÁŽE VYJÁDŘIT CO SE MU LÍBÍ A CO NE.
POROZUMĚNÍ SLYŠENÉMU
SLEDOVAT ŘEČ KTERÁ JE POMALÁ A ZŘETELNÁ, PEČLIVĚ VYSLOVOVANÁ. ZACHYTIT HLAVNÍ BODY KONVERZACE, ROZUMĚT POKYNŮM, OSOBNÍM INFORMACÍM. DOKÁŽE ZACHYTIT NÁVOD JAK SE DOSTAT Z MÍSTA A DO MÍSTA B.
SCHOPNOST ČÍST
POROZUMĚT INZERÁTŮM, NÁPISŮM, ORIENTAČNÍM TABULÍM ALE TAKÉ SE DOKÁŽE ORIENTOVAT V JÍDELNÍCH LÍSTCÍCH, BROŽURÁCH A KRÁTKÝCH ČLÁNCÍCH NAPŘ. Z NOVIN.
SCHOPNOST PSÁT
NAPSAT V MÉNĚ SLOŽITÝCH FRÁZÍCH POPISY UDÁLOSTÍ, OSOBNÍCH ZÁŽITKŮ Z MINULOSTI A PLÁNY DO BUDOUCNOSTI. DOKÁŽE SE PÍSEMNĚ VYJÁDŘIT O SVÉ RODINĚ A NEJBLIŽŠÍM OKOLÍ, PSÁT POHLEDNICE, JEDNODUCHÉ, DOPISY, MEMORANDA.
STUDENT SE NAUČÍ:
ÚSTNÍ VYJADŘOVÁNÍ
MÁ DOSTAČUJÍCÍ VYJADŘOVACÍ PROSTŘEDKY K TOMU, ABY POPSAL(A) NEPŘEDVÍDATELNÉ SITUACE, ABY V ROZUMNÉ MÍŘE DOSTATEČNĚ PŘESNĚ POSTIHL(A) PODSTATU MYŠLENKY NEBO PROBLÉMU A ABY SE VYJADŘOVAL(A) O ABSTRAKTNÍCH ČI KULTURNÍCH TÉMATECH, JAKO JSOU NAPŘ. HUDBA A FILM. MÁ DOSTAČUJÍCÍ VYJADŘOVACÍ PROSTŘEDKY K TOMU, ABY SE DOMLUVIL(A) A ABY SE VYJADŘOVAL(A) POMOCÍ SVÉ SLOVNÍ ZÁSOBY JEN S URČITOU MÍROU ZAVÁHÁNÍ A OPISNÝCH JAZYKOVÝCH PROSTŘEDKŮ V RÁMCI TEMATICKÝCH OKRUHŮ JAKO JSOU RODINA, KONÍČKY A ZÁJMY, PRÁCE, CESTOVÁNÍ A AKTUÁLNÍ UDÁLOSTI, ALE OMEZENÁ SLOVNÍ ZÁSOBA ZPŮSOBUJE OPAKOVÁNÍ A OBČAS DOKONCE FORMULAČNÍ OBTÍŽE.
POROZUMĚNÍ SLYŠENÉMU
POROZUMĚT NEKOMPLIKOVANÝM INFORMACÍM Z KAŽDODENNÍHO ŽIVOTA A ZAMĚSTNÁNÍ, ROZPOZNÁ OBECNÁ SDĚLENÍ I SPECIFICKÉ PODROBNOSTI ZA PŘEDPOKLADU, ŽE JDE O ZŘETELNOU VÝSLOVNOST A VŠEOBECNĚ ZNÁMÝ PŘÍZVUK. DOKÁŽE S POROZUMĚNÍM SLEDOVAT HLAVNÍ MYŠLENKY DELŠÍ DISKUSE, JE-LI ŘEČ SPISOVNÁ A ZŘETELNÁ, JE SCHOPEN SLEDOVAT JEDNODUCHOU PŘEDNÁŠKU VE SVÉM OBORU PRONÁŠENOU SPISOVNÝM JAZYKEM, CHÁPE JEDNODUCHÉ TECHNICKÉ INFORMACE (NÁVOD K OBSLUZE PŘEDMĚTŮ KAŽDODENNÍ POTŘEBY) A POROZUMÍ PODROBNÝM ORIENTAČNÍM POKYNŮM.
SCHOPNOST ČÍST
ČÍST S POROZUMĚNÍM NA USPOKOJIVÉ ÚROVNI NEKOMPLIKOVANÉ FAKTOGRAFICKÉ TEXTY VZTAHUJÍCÍ SE K TÉMATŮM JEHO/JEJÍHO OBORU A ZÁJMU. ROZUMÍ POPISŮM UDÁLOSTÍ, POCITŮ A PŘÁNÍ V OSOBNÍCH DOPISECH, ŽE JE SCHOPEN PRAVIDELNĚ SI DOPISOVAT S PŘÍTELEM.
SCHOPNOST PSÁT
NAPSAT JEDNODUCHÉ SOUVISLÉ TEXTY NA TÉMATA, KTERÁ DOBŘE ZNÁ NEBO KTERÁ JEJ OSOBNĚ ZAJÍMAJÍ. NAPÍŠE OSOBNÍ DOPIS A POPÍŠE ZÁŽITKY A DOJMY.
STUDENT SE NAUČÍ:
ÚSTNÍ VYJADŘOVÁNÍ
ÚČASTNIT SE ROZHOVORU NATOLIK PLYNULE A SPONTÁNNĚ, ŽE MŮŽE VÉST BĚŽNÝ ROZHOVOR S RODILÝMI MLUVČÍMI, ANIŽ BY TO PŘEDSTAVOVALO ZVÝŠENÉ ÚSILÍ PRO KTERÉHOKOLIV ÚČASTNÍKA INTERAKCE. SPOLEHLIVĚ ROZUMÍ POKYNŮM DO VŠECH PODROBNOSTÍ. DOKÁŽE PŘISPĚT K RYCHLÉMU PRŮBĚHU PRÁCE PŘIZVÁNÍM OSTATNÍCH, ABY SE ZAPOJILI, ŘEKLI, CO SI MYSLÍ ATD. DOKÁŽE JASNĚ VYSVĚTLIT DANOU VĚC NEBO NASTÍNIT PROBLÉM, UVAŽOVAT O MOŽNÝCH PŘÍČINÁCH NEBO NÁSLEDCÍCH A ZVAŽOVAT VÝHODY A NEVÝHODY RŮZNÝCH PŘÍSTUPŮ.
POROZUMĚNÍ SLYŠENÉMU
POROZUMĚT DELŠÍM PROMLUVÁM, SLEDOVAT I SLOŽITOU VÝMĚNU NÁZORŮ, POKUD TÉMA DOSTATEČNĚ ZNÁ. ROZUMÍ VĚTŠINĚ ZPRÁV A PROGRAMŮ TÝKAJÍCÍCH SE AKTUÁLNÍCH TÉMAT A VĚTŠINĚ FILMŮ VE SPISOVNÉM JAZYCE.
SCHOPNOST ČÍST
POROZUMĚT HLAVNÍM MYŠLENKÁM TEXTŮ, A TO I SLOŽITĚJŠÍCH TÝKAJÍCÍCH SE KONKRÉTNÍCH I ABSTRAKTNÍCH TÉMAT VČETNĚ ODBORNĚ POPULARIZAČNÍCH.
SCHOPNOST PSÁT
NAPSAT SROZUMITELNÉ PODROBNÉ TEXTY NA ŠIROKOU ŠKÁLU TÉMAT SOUVISEJÍCÍCH S JEHO ZÁJMY A VYSVĚTLIT SVÉ STANOVISKO TÝKAJÍCÍ SE AKTUÁLNÍHO PROBLÉMU; SHRNOUT, SKLOUBIT A ZHODNOTIT INFORMACE A ARGUMENTY. ROZLIŠUJE ŽÁNRY.
STUDENT SE NAUČÍ:
ÚSTNÍ VYJADŘOVÁNÍ
DOKÁŽE SNADNO POROZUMĚT SLOŽITÉ INTERAKCI PROBÍHAJÍCÍ MEZI ÚČASTNÍKY SKUPINOVÉ DISKUSE A PŘISPÍVAT K NÍ I PŘI PROBÍRÁNÍ ABSTRAKTNÍCH, SLOŽITÝCH A MÉNĚ ZNÁMÝCH TÉMAT. SPOLEHLIVĚ ROZUMÍ POKYNŮM DO VŠECH PODROBNOSTÍ. DOKÁŽE PŘISPĚT K RYCHLÉMU PRŮBĚHU PRÁCE PŘIZVÁNÍM OSTATNÍCH, ABY SE ZAPOJILI, ŘEKLI, CO SI MYSLÍ ATD. DOKÁŽE JASNĚ VYSVĚTLIT DANOU VĚC NEBO NASTÍNIT PROBLÉM, UVAŽOVAT O MOŽNÝCH PŘÍČINÁCH NEBO NÁSLEDCÍCH A ZVAŽOVAT VÝHODY A NEVÝHODY RŮZNÝCH PŘÍSTUPŮ.
POROZUMĚNÍ SLYŠENÉMU
ROZUMÍ DLOUHÝM SLOŽITÝM TEXTŮM PŘI POSLECHU (FAKTOGRAFICKÝM I BELETRISTICKÝM), JE SCHOPEN OCENIT ROZDÍLY V JEJICH STYLU. ROZUMÍ VĚTŠINĚ PŘEDNÁŠEK, DISKUSÍ, DEBAT, ODBORNÝM ČLÁNKŮM A DELŠÍM TECHNICKÝM INSTRUKCÍM. DOKÁŽE ROZPOZNAT ŠIROKOU ŠKÁLU IDIOMATICKÝCH A HOVOROVÝCH VÝRAZŮ A POSTŘEHNOUT STYLISTICKÉ POSUNY. DOVEDE SLEDOVAT DLOUHÝ ÚSTNÍ PROJEV, I KDYŽ NEMÁ JASNOU STRUKTURU A VZTAHY JSOU POUZE NAZNAČENY. NAVZDORY ŠPATNÉ SLYŠITELNOSTI DOKÁŽE ZÍSKAT KONKRÉTNÍ INFORMACE Z VEŘEJNÝCH HLÁŠENÍ.
SCHOPNOST ČÍST
ROZUMÍ PODROBNOSTEM V DLOUHÝCH A SLOŽITÝCH TEXTECH (FAKTOGRAFICKÝCH I BELETRISTICKÝCH), I KDYŽ SE NEVZTAHUJÍ K JEHO/JEJÍMU OBORU, ZA PŘEDPOKLADU, ŽE MÁ PŘÍLEŽITOST SI ZNOVU PŘEČÍST OBTÍŽNÉ PASÁŽE. ROZUMÍ JAKÉKOLIV KORESPONDENCI, POKUD MŮŽE ČAS OD ČASU NAHLÉDNOUT DO SLOVNÍKU.
SCHOPNOST PSÁT
UMÍ SE JASNĚ A PŘESNĚ VYJÁDŘIT, DOBŘE USPOŘÁDAT TEXT A PODROBNĚ VYSVĚTLIT SVÁ STANOVISKA. NAPÍŠE PODROBNÉ DOPISY, POJEDNÁNÍ NEBO ZPRÁVY O SLOŽITÝCH TÉMATECH A ZDŮRAZNÍ TO, CO POVAŽUJE ZA NEJDŮLEŽITĚJŠÍ. UMÍ ZVOLIT VHODNÝ STYL PODLE ADRESÁTA. K ADRESÁTOVI SE UMÍ ÚČINNĚ OBRACET. V PSANÉ PODOBĚ UMÍ UŽÍVAT JAZYKA PRUŽNĚ, ÚČINNĚ, VČETNĚ VYJÁDŘENÍ EMOCÍ, NARÁŽEK NEBO VTIPU.
ADRESA A KONTAKT |
![]() |
ADRESA nám. T. G. Masaryka 2433 |
![]() |
|
![]() |
TELEFON +420 577 222 067 |
Naše službyJednoleté denní pomaturitní studium Jednodenní semináře a workshopy |
Pro veřejnost |
Pro studentyBonusy pro studenty JŠ Lingua Zlín Proč studovat v JŠ Lingua Zlín |
Spojení |